Planlagt konsultation og Akut tid

Det er en fordel at vi kender hinanden, så vi anbefaler, at du vælger en fast læge eller sygeplejerske, især hvis du har kroniske sygdomme eller længerevarende helbredsforløb. I akutte situationer, vil du dog blive behandlet af læger, der har akutvagt funktion.

En akut tid er til pludselig opstået sygdom eller pludselig forværring i kronisk sygdom, hvor der er behov for vurdering samme dag. Det kan f.eks. være mistanke om infektioner, åndenød, pludselige kraftige smerter og lignende. 

Ved behov for akuttid, skal du ringe til receptionen mellem 8.00-10.00. Akuttider kan ikke bookes elektronisk.

Videokonsultation

Vi tilbyder videokonsultationer via appen ”Min Læge app”. Du kan finde vejledning via nedenstående link eller kontakte vores sekretariat

Du kan selv booke en videokonsultation på samme måde, som du booker en fysiskkonsultation dvs. ved at ringe til os eller via selvbetjeningen eller Min Læge app. Ved elektronisk bookning, skal du i emnefeltet skrive video. Til den aftalte tid skal du være logget på, og vente i det virtuelle venteværelse. Din behandler vil derefter oprette forbindelse til dig.

Problemer, der kræver fysisk undersøgelse, egner sig ikke til video.

Borgervejledning-til-vk-via-min-leage-juni2023.pdf
(minlaegeapp.dk)

Mailkonsultation

Du kan via hjemmesiden eller Min Lægeapp skrive korte enkelte spørgsmål til din behandler. Vi forsøger at svare hurtigst muligt, og senest indenfor 5 hverdage. Derfor er det vigtigt, at du ringer til receptionen ved behov for akut hjælp.

Telefonkonsultation

Vores telefoner besvares af imødekommende og erfarne Social og sundhedsassistenter. De vil give dig råd om, hvilke forholdsregler du skal tage i forbindelse med din sygdom. Hvis der er behov  for,  at tale direkte med en læge eller sygeplejerske, kan de foreslå, at behandleren kontakter dig via telefon eller video i løbet af dagen.